حرفه ای بازاریابی کنید

حرفه ای بازاریابی کنید

حرفه ای بازاریابی کنید

– زمانی در تهران خودم بطور مستقیم مشغول بازاریابی بودم. یک نمونه از محصول دستم بود و اوایل فقط نمونه محصول رو می بردم داخل فروشگاه ها و سعی می کردم سفارش بگیرم. فروشگاه ها چندتا در میان سفارش می دادند. بعد با خودم گفتم باید حرفه ای تر به نظر برسم. رفتم از ی لوازم التحریری صفحه چوبی که بالای آن گیره برای نگه داشتن کاغذ داره خریدم. چند تا برگه آچار روی اون قرار دادم و جدولی هم درست کردم و نام فروشگاه و مقدار سفارشات و .. روی اون نوشتم. بعد از اون وقتی وارد فروشگاهی می شدم این تخته نازک چوبی رو که درواقع برای نوشتن از اون استفاده می کردم همراه خودم می بردم و با استیل خاصی به مشتری خودم و محصولم رو معرفی می کردم. این طوری خیلی حرفه ای تر به نظر می رسیدم خصوصا وقتی صاحب فروشگاهی می دید که دیگر فروشگاه ها هم سفارش داده اند اونا هم فکر می کردن من ی تولیدکننده یا مأمور بازاریاب یک شرکت معتبر هستم. با همین کار ساده بازدهی کارم بمراتب بالاتر رفت.

داستان دو جوان

– دو جوان بازاریاب رو می شناسم که در شرکتی کار ویزیتوری را انجام می دادند. اینها دیگه می خواستن از شرکت بیان بیرون اما نمی دونستن چی کار باید بکنن. یکی از نزدیکان بنده که در کار موادغذایی بود به این دو جوان پیشنهادی داد و اونا هم روی هوا زدن. پیشنهاد چی بود؟ فروش بسته بندی شده یک محصول خاص.

اونا رفتن بدنبال طرح بسته بندیشون و کارهای لازم رو انجام دادن. نزدیک دو ماه نام تجاری، لوگو، طراحی و چاپ کاتالوگ و … رو با سرمایه کمی که داشتن انجام دادن. بعد مثل حرفه ای ها شروع کردن به بازاریابی. هر فروشگاهی می رفتن صاحب فروشگاه فکر می کرد اینا ی شرکت بزرگن که محصولاتشون رو روی کاتالوگ نشون می دن و بعد سفارش می گیرن. همین کار بعلاوه قیمت مناسبشون باعث شد فروش انفجاری داشته باشن. به نقل از نزدیکان خودم که او هم بازاریاب بود می گفت که توی هر فروشگاهی می رفتم محصولات اونا رو می دیدم.

نتیجه گیری:

مطالبی که عرض کردم در دسته بندی های دیگری مثل بازاریابی عصبی نیز می گنجد و می توان نتیجه گیری های دیگه ای هم کرد که البته با هم منافاتی ندارند. اینکه دسته فاکتور یا برگه سفارشات و بطور کلی لوازم فروش توی دستمون باشه و آماده تر برای بازاریابی و فروش به سمت مشتریان بالقوه قدم برداریم قطعا به فروش بیشتر کمک می کنه. فروش هم که بیشتر بشه انگیزه برای کار بیشتر می شه.بنابراین حرفه ای بازاریابی کنید تا بیشتر بفروشید.

خبرنامه ای تی مارکت

حرفه ای بازاریابی کنید
حرفه ای بازاریابی کنید
image_pdfimage_print

دستورالعمل رسیدن به هدف

دستورالعمل رسیدن به هدف

دستورالعمل رسیدن به هدف

یک قانون روانشناسی می گوید باید خواسته ها و آرزوهایتان را به ذهن نیمه هوشیار خود وارد کنیم و با آن روی هدف هایمان کار کنیم. اوریسون سوئت ماردن

– یک دفترچه یادداشت کوچک تهیه کنید و ده تا پانزده هدفی را که دوست دارید در زندگی به آنها برسید در آن یاد داشت کنید.

– هدف های خود را به صورت مثبت با فعل زمان حال و کاملا شخصی در کاغذهای یاداشت (مثلا ۷در ۱۲) یادداشت کنید.

یادتان باشد که همیشه آنها را همراه داشته باشید.

ذهن نیمه هوشیار شما فقط با عبارات مثبت که با فعل زمان حال نوشته شده اند فعال می شود.

بنابراین هدف هایتان را طوری یادداشت کنید که انگار همین حالا به آنها رسیده اید.

به جای نوشتن «من در دوازده ماه آینده پنجاه هزار درآمد خواهم داشت» باید بنویسید: « من سالی پنجاه هزار دلار درآمد دارم»

– هر شب قبل از اینکه بخوابید زندگی خود را در شرایطی مرور کنید که انگار به هدفهایتان رسیده اید.

– به سه راه و پیشنهادی که باعث رسیدن سریع شما به هدفتان می شود فکر کنید. همیشه به راه های خاصی فکر کنید که می توانید در این راه انجام دهید.

– خودتان را موظف کنید که هر روز هدف هایتان را بازنویسی کنید، البته بدون اینکه سراغ نوشته های روزهای قبل بروید. اینکار را آنقدر ادامه دهید تا مطمئن شوید که رسیدن به هدف قطعی است.

برگرفته از کتاب “هدف” اثر برایان تریسی
خبرنامه ای تی مارکت
دستورالعمل رسیدن به هدف
دستورالعمل رسیدن به هدف
image_pdfimage_print

پرورش اهداف

پرورش اهداف

پرورش اهداف

تحقیقات نشان داده است کسانی که دا زندگی هدف داشته اند موفق تر بوده اند. هدف داشتن در زندگی امر بسیار مهمی است و انسانهایی که طالب کمل و سعادت هستند نباید از هدف خود در زندگی لحطه ای غافل شوند. برغم اینکه عموما از اهمیت و نتایج فوق العاده هدفداری آگاهی داریم مع الوصف گاهی آن را فراموش کرده و مانند انسانهای بی هدف زندگی می کنیم. لذا در این مقاله قصد داریم که خلاصه ای از روش هایی که به پرورش اهداف می کند ، اشاره کنیم. اما قبل از آن بار دیگر تعریف هدف را مرور می کنیم:

تعریف هدف:

هدف، بیان صریح نتایجی است که حاضریم با پرداختن بهای آنها، به آن ها برسیم.

برای پرورش اهداف چه کارهایی لازم است:

۱- کاملا مشخص و تعریف شده، واضح همراه با جزئیات

۲- مکتوب کردن هدف با جزئیات و روش دستیابی به آن

۳- خودت در تعیین آن نقش اول را داشته باشی؛ یا به عبارتی دیگر، عامل باشی

۴- انگیزه قوی؛ انرژی برای پیش رفتن

۵- زمان بندی هدف

۶- قابل اندازه گیری

۷- ایستگاهی کردن؛ تقسیم هدف به ایستگاه های کوچک

۸- نظام ارزشی؛ اهداف باید با با نظام ارزشی شما هماهنگ باشد

۹- قابلیت تجسم؛ پنچ سال بعد چی هست، کجا زندگی می کنی و …

۱۰ -متناسب به روحیات و امکانات شما

۱۱- با شناختی دقیق و عمیق

منبع: کتاب رقص عقابها به قلم امیرحسین مظاهری سیف
خبرنامه ای تی مارکت
پرورش اهداف
پرورش اهداف
image_pdfimage_print

درمان آلزایمر در قرآن

درمان آلزایمر

درمان آلزایمر در قرآن

قرآن کتاب عجیب و معجزه‌ای است که بسیاری از مسائل را در خود دارد. اسرار قرآن به گفته بسیاری از علما و اندیشمندان مسلمان و غیر مسلمان بسیار زیاد و گسترده است. به طوری که این کتاب در ۱۱۴ سوره خود بسیاری از مسائل زندگی روزمره، حیات بشری، تولد و آفرینش انسان، علوم فلسفی و بسیاری دیگری از رازها را در خود دارد. به گفته قرآن‌پژوهان بسیاری از مسائلی که برای بشر هنوز به صورت پرسش مطرح است قرآن راه‌حل‌های بسیاری را ارائه داده است.

بیماری آلزایمر در فاصله زمانی ۸ تا ۲۰ سال به‌تدریج پیشرفت می‌کند و بر تمام جنبه‌های زندگی فرد مثل فکر کردن، احساسات و رفتار اثر می‌گذارد. اولین علامت معمولا “اختلال حافظه نزدیک” است و اغلب گم شدن حتی در خانه خود بیمار نیز پیش می‌آید. به مرور زمان، بیمار جهت‌یابی خود را به‌شدت از دست می‌دهد، اشخاص و حتی اعضای خانواده خود را نمی‌شناسد، هیجان‌های کودکانه نشان می‌دهد و از عهده نظافت خود و لباس پوشیدن بر نمی‌آید.
خداوند در قرآن به بیماری نسیان و آلزایمر اشاره کرده است. بیماری که با از دست دادن قدرت حفظ اطلاعات به خصوص حافظه موقت در دوران پیری آغاز شده و به‌تدریج  فرد بیمار قدرت تشخیص زمان، مکان را نیز از یاد می‌برد و رفته‌رفته با افسردگی، از دست دادن قدرت تکلم، گوشه‌گیری و سرانجام مرگ در اثر ناراحتی‌های تنفسی به پایان می‌رسد. آیات زیر اشاره‌ای به این بیماری است:
وَ ا… خَلَقَکُمْ ثُمَّ یتَوَفَّاکُمْ وَمِنْکُمْ مَنْ یرَدُّ إِلَى أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِکَی لَا یعْلَمَ بَعْدَ عِلْمٍ شَیئًا إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ قَدِیرٌ(النحل/۷۰).
و خدا شما را آفرید سپس [جان] شما را می‏گیرد و بعضی از شما تا خوارترین [دوره] سال‌های زندگی [فرتوتی] بازگردانده می‏‌شود؛ به طوری که بعد از [آن همه] دانستن [دیگر] چیزی نمی‏دانند(نقصان حافظه می‌گیرند) قطعا خدا دانای تواناست.
وَمِنْکُمْ مَنْ یرَدُّ إِلَى أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِکَیلَا یعْلَمَ مِنْ بَعْدِ عِلْمٍ شَیئًا (حج۵). و برخی از شما به غایت پیری می‏رسد به گونه‏ای که پس از دانستن [بسی چیزها] چیزی نمی‏داند(حافظه‌اش مختل می شود).

درمان آلزایمر در کلام الهی

 با تدبیر در آیات قرآن می‌توان دریافت که خداوند بعد از حل هر مساله‌ای راه حل آن را نیز ارائه می‌دهد. در خصوص بیماری آلزایمر نیز خداوند نسخه‌ای برای درمان ارائه می‌دهد.
خداوند در آیه۶۹ سوره نحل به راهی برای درمان این بیماری نیز اشاره می‌کند.
ثُمَّ کُلِی مِنْ کُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُکِی سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلًا یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِهَا شَرَابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِیهِ شِفَاءٌ لِلنَّاسِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَهً لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ
سپس از همه میوه‌‏ها بخور و راه‌هاى پروردگارت را فرمانبردارانه بپوى [آنگاه] از درون [شکم] آن شهدى که به رنگ‌هاى گوناگون است بیرون مى ‏آید در آن براى مردم درمانى است. راستى در این [زندگى زنبوران] براى مردمى که تفکر مى‌کنند نشانه [قدرت الهى] است.
و سپس بلافاصله در آیه بعدی می‌فرماید:
وَاللَّهُ خَلَقَکُمْ ثُمَّ یَتَوَفَّاکُمْ وَمِنْکُمْ مَنْ یُرَدُّ إِلَى أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِکَیْ لَا یَعْلَمَ بَعْدَ عِلْمٍ شَیْئًا إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ قَدِیرٌ 
و خدا شما را آفرید سپس [جان] شما را مى‏‌گیرد و بعضى از شما تا خوارترین [دوره] سال‌هاى زندگى [فرتوتى] بازگردانده مى‌شود به طورى که بعد از [آن همه] دانستن [دیگر] چیزى نمى‌دانند قطعا خدا داناى تواناست.
 بنابر آنچه در این سوره آمده درمان این بیماری عسل است و به همین سادگی خدا اول درمان را مهیا و آماده کرده و بعد درد را می‌گوید! بی‌شک در آینده‌ای نزدیک علم نیز این درمان قرآنی را اثبات می‌کند.
همچنین می‌فرماید:
وَتَرَى الْأَرْضَ هَامِدَهً فَإِذَا أَنْزَلْنَا عَلَیهَا الْمَاءَ اهْتَزَّتْ وَرَبَتْ وَأَنْبَتَتْ مِنْ کُلِّ زَوْجٍ بَهِیجٍ (الحج/۵).
و زمین را پژمرده ببینی پس هنگامی که برآن آب فرو فرستیم به جنبش در می‌آید و پرورش می‌یابد.
در بیماری آلزایمر مغز نیز نسبت به قبل پژمرده و خشکیده می‌شود و جالب اینجاست که در آیه ۵ حج که در خصوص آفرینش و مراحل زندگی انسان است که در ادامه ناگهان مسیر و دنباله آیه عوض شده و سخن از زمین به میان می‌آید و در حقیقت این چرخش و تغییر مسیر کلام، توجه دادن مخاطبان این آیه‌های آسمانی به مساله مهم درمان این بیماری است.

حکمت چیست؟
خداوند برای تطبیق این مطلب، جسم انسان را به کره زمین تشبیه کرده است. علم ثابت کرده که در پیری آب بدن انسان کم می‌شود وکره مغز نیز مثل زمین پژمرده می‌شود. پس یکی دیگر از راه‌های مقابله با آلزیمر طبق آیه ۵ حج، خوردن آب نسبتا زیاد برای طراوت مغز، پرورش و شادابی آن است تا از حالت پژمردگی بیرون بیاید. نیاز به خوردن آب بیشتر در افراد مسن در علم پزشکی اثبات شده است.
با آنچه که خداوند در آیه۶۹ سوره نحل” إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیهً لِقَوْمٍ یتَفَکَّرُونَ” و در نظر داشتن جمله “لِکَی لَا یعْلَمَ بَعْدَ عِلْمٍ شَیئًا” (النحل آیه ۷۰) آورده است، متوجه می‌شویم که در بیماران آلزایمری قدرت تفکر از بین می‌رود و آنها از قوم یتفکرون و دانشمندان نیستند!
فکر کنید چقدر ناراحت‌کننده است که تمام خاطرات‌تان را فراموش کنید. اسم اطرافیان‌تان را به خاطر نیاورید و فراموش کنید که غذا خورده‌اید یا نه. نام فرزندان‌تان را به خاطر نیاورید یا اصلا نتوانید چیزی را به خاطر بسپارید! یا فراموش کنید که هر لحظه در حال انجام چه کاری بوده‌اید یا می‌خواستید به کجا بروید و یا از کجا برمی‌گشتید. در انجام کارهای ساده روزمره خود ناتوان شوید یا آنچه در جوانی آموخته‌اید را از یاد ببرید و ذهن‌تان سفید و خالی باشد. فراموش کنید در کدام خیابان یا کدام شهر زندگی می‌کنید یا در تصورتان فکر کنید که هنوز در خانه کودکی‌تان زندگی می‌کنید.
بی‌شک تصور بودن در چنین شرایطی برای همه ما مشکل است، اما بسیاری از افراد جامعه در چنین شرایطی قرار دارند و با چنین مشکلاتی دست به گریبانند. بیماری‌ای که نه تنها زندگی فرد بلکه زندگی اطرافیان وی را نیز تحت شعاع قرار می‌دهد.
آنچه امروزه به عنوان درمان آلزایمر مطرح می‌شود تنها تخریب مغز را به تعویق می‌اندازد و روند آن را کند می‌کند اما آنچه در قرآن برای درمان این بیماری ارائه شده درمان نهایی و قطعی برای این بیماری است.
بی‌شک تدبیر در آیات قرآن و توجه به دستورات الهی می‌تواند آثار مثبت روحی، روانی و جسمانی را برای همگان به ارمغان آورده و کیفیت زندگی بشر را بهبود ببخشد.

حجت الاسلام شجاع الدین کمالی

خبر نامه ای تی مارکت

 
درمان آلزایمر
درمان آلزایمر
image_pdfimage_print

یک تکنیک جالب در مصاحبه های “شغلی”

تکنیک های مصاحبه شغلی

یک تکنیک در مصاحبه شغلی

این آزمون یا مصاحبه ی استخدامی در شرکتهای معتبر کشور های پیشرفته استفاده می شه. هدفش هم تعیین میزان مسئولیت پذیری مصاحبه شونده اس.

چطور این آزمون رو می گیرن؟

به متقاضی اجازه می دن صحبت کنه و با سوال کردن اونو به سمت بیان خاطره ای از ناکامی های زندگیش پیش می برن. بعد دقت می کنن در بیان خاطراتش از چه افعالی استفاده می کنه. اگر از ضمایر و جملات مفعولی استفاده کنه، به این معنیه که فرد نمی تونه مسئولیت کارهاش رو به عهده بگیره و استخدامش نمی کنن.

چه ربطی داره؟

هر حرکتی در زندگی هرکس نشون دهنده ی الگوهای فکری و سبک رفتاری اون فرده. عوام همیشه آدم های کنش پذیری هستند که از بد حادثه به این روز افتاده ن، قربانی هستن و سر سوزنی مقصر نیستن. من تو زندون اینو از نزدیک دیدم. هر کی که اونجا بود می گفت اشتباه شده، تقصیر کس دیگه ای بود. همه بی گناه بیگناه بودن. جالبه که کسی دیرتر مسأله اش حل می شده که خیال می کرده بی تقصیره.

این جور آدما، وقتی می گن ما که مقصر نیستیم، دیگه نمی تونن برای حل مسأله کاری بکنن. اما حرفه ای ها مسئولیت کاراشونو بعهده می گیرن و در مقابل حوادث می ایستن. اتفاقا در زمینه ی هدف هم اگر متکی به عوامل خارجی هستی، خودت رو معطل نکن. ضمیر هدف باید اول شخص باشه. وقتی هدفت رو می نویسی مشخص می شه که هدف داری یا معطلی.

منبع: کتاب رقص عقاب ها اثر امیر حسین مظاهری

خبر نامه ای تی مارکت

تکنیک های مصاحبه شغلی
تکنیک های مصاحبه شغلی
image_pdfimage_print

۱۳ قاعده فروش حرفه ای – قسمت دوم

قواعد فروش حرفه ای

قواعد فروش حرفه ای

در قسمت قبل ۵ قاعده از قواعد فروش حرفه ای را ذکر کردیم. در اینجا به ادامه این مبحث می پردازیم:

قاعده ششم: به نحوه کار محصول بپردازید

با یک مثال منظورم را بیشتر توضیح می دهم: یک مشتری که به مغازه ابزارفروشی رفته و تقاضای یک مته ¼ اینچی می کند در واقع او به دنبال این مته نیست بلکه در واقع او به دنبال مته کردن یک سوراخ ¼ اینچ می باشد.

بطور کلی مردم یک کالا را بخاطر ویژگیهایی که دارد نمی خرند بلکه آنها را به خاطر کاری که می توانند برای آنها انجام دهند، خریداری می کنند. لذا لازم نیست فروشندگان حرفه ای، سخنوران خوبی باشند بلکه لازم است صرفا در مورد مزایا و نحوه کار محصولی که می خواهند بفروشند اطلاعات کافی داشته باشند و به بهترین شکل ممکن به مشتری منتقل نمایند.

قاعده هفتم: بر منطق تکیه نکنید

آنچه که مردم را به خرید وا می دارد، چیست؟ منطق است یا احساس؟

طبق تحقیقات دانشکده بازرگانی هاروارد، ۸۴% تصمیمات خرید مبتنی بر احساس صورت می پذیرد نه منطق.

فروشندگان حرفه ای، نیاز مشتری را کشف می کنند اما برای فروش صرفا بر آن نیاز تاکید نمی کنند بلکه آن نیاز را به تمایل به خرید تبدیل می کنند. سلامتی،‌امنیت، وجهه اجتماعی، ترس از صدمه، غرور مالکیت، خودخواهی، بلندپروازی، موقعیت اجتماعی و حرص و ولع عمده احساسات مربوط به خریدند.

قاعده هشتم: در استفاده از اطلاعات مربوط به محصول، ‌گزینشی عمل کنید

داشتن اطلاعات کافی ابتدائا برای فروشنده مفید است نه خریدار. فروشنده ای که اطلاعات خوبی در مورد محصول دارد لزوما بهترین فروشنده نیست. داشتن اطلاعات کافی البته برای یک فروشنده حرفه ای ضروری است اما مهم تر از آن داشتن اعتماد به نفس و اعتبار است. اطلاعاتی که مورد نیاز مشتری است را ارائه دهید. بعنوان مثال برای تبلیغ برای گرفتن وام مسکن توسط مشتریان، نتیجه ی گرفتن وام را برای آنان ملموس نمائید تا آنها متمایل به خرید شوند.

قاعده نهم: نقاط منحصر بفرد فروش خود را مشخص کنید

این قاعده به شما کمک می کند تا در اغلب شرایط رقابتی، موفق باشید. هر محصولی یا سرویسی در برگیرنده یک سری شرایط منحصر بفرد است و شما به عنوان یک فروشنده حرفه ای بایستی برای شناسایی آن نقاط با شرایط بخصوص، زمان کافی اختصاص بدهید. شناسایی آن نقاط و نحوه استفاده از آنها قطعا در فروش موفق به شما کمک خواهد کرد.

البته در نظر داشته باشید که آن نقاط منحصربفرد کالا، مورد علاقه مشتری است یا خیر، چگونه می توانید از آنها برای برنده شدن در رقابت استفاده کنید؟ پرسش سوالات هدفدار شما را به علاقه مشتری راهنمایی می کند.

قاعده دهم: گرفتار « بیماری قیمت»، نشوید

گرفتار شدن به بیماری قیمت، حدود ۸۰% از کاسبان را دربرمیگیرد. این افراد فکر می کنند که برای موفقیت در فروش یا ارائه سرویس، باید ارزانترین قیمت را پیشنهاد دهند.

اکنون به این آمار توجه کنید: ۱۵ تا ۲۰ درصد افراد صرفا ارزانترین کالا یا سرویس را خریداری می کنند صرفنظر ازاین که برایشان موثر باشد یا نه و صرف نظر از این که واقعا به آن محصول، نیاز دارند یا خیر. اگر دیدند که کالایی ارزان است آن را می خرند.

۵% افراد نیز صرفا گرانترین محصول را می خرند. آنها توجهی به قیمت ندارند.

۷۵% هیچ علاقه ای به کالای ارزان قیمت ندارند و معتقدند که در مقابل کالا یا سرویس خوب، باید پول خوب هم پرداخت.

اگر قرار بود مشتریان صرفا براساس ارزانی کالا آن را می خریدند در این صورت نیازی به فروشنده نبود.

کاسبان حرفه ای کالای خوب را به قیمت خوب می فروشند و صرفا به ارزان بودن کالا توجه ندارند. اگر کالایتان کمی گران است اصلا نهراسید و یا احساس خجالت نکنید. بلکه مثبت اندیش باشید و ترس را از خود دور کنید. هرگز به خاطر قیمت از مشتری عذرخواهی نکنید. ضمنا هر قدر فروشنده، قیمت کالا را مشخص تر ساخته و برآن تاکید کند به همان اندازه فروش بیشتر، خواهد داشت.

قاعده یازدهم: قیمت را ناگهانی اعلام نکنید!

در ارائه قیمت باید دقت لازم را داشته باشید. موارد عدیده ای بوده که مشتری را با ارائه بی مقدمه قیمت از دست داده ایم. خصوصا در جاهایی که قیمت اولیه کالا یا خدمات مشخص نیست. برای این کار شما بهتر است سوالاتی مانند موارد زیر از مشتری بپرسید:

  • می توانم بپرسم که چقدر بودجه دارید؟
  • مبلغی که برای این کار درنظر گرفته اید چقدر است؟
  • بطور کلی قصد دارید که چقدر برای این کار هزینه کنید؟
  • برای اینکه کمکی به شما کرده باشم مبلغ این کار می تواند بین ۳۰۰ تا ۸۰۰ پوند باشد آیا این مبلغ برایتان قابل قبول است؟
  • فکر می کنم کل مبلغ در حدود ۸۰ هزار پوند می شود آیا برایتان قابل قبول است؟
  • الان نمی توانم دقیقا برآورد هزینه کنم اما فکر می کنم حدودا ۶ هزار پوند هزینه داشته باشد، آیا برایتان مقدور است؟

قاعده دوازدهم: فقط حرف نزنید، نشان نیز بدهید

گفته می شود که مردم بیشتر از طریق دیدن، خرید می کنند تا شنیدن. سعی کنید اطلاعات مفیدی از محصول را به تصویر بکشید و نمایش دهید. البته در هر تصویر اطلاعات بیش از اندازه نگذارید. به حرکت دست های خود توجه بیشتری کنید چون ارزش محصول را تحت تاثیر قرار می دهد. چه بروشور باشد یا خود محصول، موقع تبلیغ یا فروش طوری وانمود کنید که گویی یک کالای عتیقه را به فروش می رسانید.

قاعده سیزدهم: از رقابت نهراسید

حدود ۸۰درصد کاسبان از رقابت بر سر قیمت وحشت دارند در حالی که اگر شما به مشتری تان بعنوان یک فروشنده اهمیت ندهید او نیز به شما بهایی نمی دهد. به همین ترتیب اگر نگران رقابت کردن باشید، مشتری شما نیز نگران خواهد شد و در نتیجه اعتمادش را از دست خواهد داد.

خلاصه:

فروش یک کار حرفه ای است و باید قواعد فروش حرفه ای را بیاموزید. این قواعد ممکن است در گذر زمان تغییر کنند بنابراین هر از چند گاهی باید اطلاعات نحوه فروش خود را بروز کنید.

منبع و مأخذ: کتاب هنر فروش موفق اثر ریچارد دنی

تلخیص: بخش تحقیقات خبرنامه ای تی مارکت

قواعد فروش حرفه ای
قواعد فروش حرفه ای
image_pdfimage_print

۱۳ قاعده فروش حرفه ای- قسمت اول

فروش حرفه ای

۱۳ قاعده ی فروش حرفه ای – قسمت اول

اگر قرار باشد که بازی فوتبال را یاد بگیرید اولین مرحله، یادگیری قواعد آن است. آنهم نه قواعد دهه های گذشته، بلکه مایلید جدیدترین قواعد را یاد بگیرید. متاسفانه، به بسیاری از کاسب ها،‌قواعد منسوخ فروشندگی، آموزش داده می شود.

در اینجا ما به جدیدترین قواعد فروش حرفه ای اشاره می کنیم. با توجه به زیاد بودن آنها(۱۳ قاعده)، این مطلب را در دو یا سه قسمت ارائه می دهیم:

قاعده اول: با هر مشتری به طور منحصر به فرد، معامله کنید

هر فروشی باید منحصر به فرد باشد چرا که هیچ مشتری، مثل هم نیست. زیرا مشتری ها، خواسته ها و تمنیات گوناگونی دارند. در جاهای مختلف کار می کنند. به افراد مختلفی باید پاسخگو باشند. زمینه های خانوادگی و تحصیلی آنها متفاوت است. بنابراین فروشنده حرفه ای بایستی واجد شرایط زیر باشد:

-در شناختن افراد متخصص باشد.

-واقعا مشتریان خود را دوست داشته باشد.

قاعده دوم: برای مشتریان خود جذاب باشید

همگی قبول داریم که جذاب بودن برای مشتری، بسیار مهم است اما نمی دانیم که چطور باید برای مشتری، جذاب باشیم؟

پاسخ این سوال، این است که به افراد علاقمند باشیم. از آنها سوال کرده و کاری کنیم که در مورد خودشان حرف بزنند. به محیطشان توجه کنید مثلا به تصاویری که روی دیوار نصب کرده اند، به سرگرمی و ورزش آنها توجه کنید.

توجه کنید که منظورمان زبان بازی نیست بلکه اگر مشتریان و علایق آنها را دوست داشته باشید آنها نیز شما را دوست خواهند داشت.

قاعده سوم: از مشتری سوالات درست بپرسید

اگر از من بپرسید که مهم ترین مهارت در تسلط به هنر فروشندگی چیست، خواهم گفت: توانایی پرسیدن سوال های صحیح و به موقع از مشتری.

سوالات شما باید متناسب با شخصی که می خواهید به آنها کالایتان را بفروشید، باشد.

مثلا مدیر عامل به منافع شرکت توجه می کند، مدیر فروش، در وهله اول به منافع فروش فکر می کند،

مامور خرید شرکت به قیمت و زمان تحویل توجه می کند. مدیر کارگزینی،‌ در ابتدا به منافع کارکنان توجه می کند.

بنابراین شما نیز به عنوان یک فروشنده ی حرفه ای بایستی لیست سوالات خود را مطابق با کاری که می کنید

و افرادی که می خواهید با آنها معامله کنید تهیه و تنظیم کنید. برای اینکار چک لیستی از سوالات که حساب شده و دقیق و فکر شده هستند،

آماده کنید. از سوالات خود ، طوری استفاده کنید که به کشف خواسته مشتری منجر شود.

در حدامکان میزان بودجه مشتری و حد توان او برای پرداخت پول را معلوم کنید. دفترچه ای همراه خود داشته باشید و سوال و جواب ها را داخل آن بنویسید.

برای سوالات خود می توانید از قالبهای زیر استفاده کنید:

-اشکالی ندارد از شما در مورد …. سوال کنم؟

-آیا می توانم از شما در مورد … سوال کنم؟

-می توانم بدانم که …

قاعده چهارم: به حرفهای مشتری خود گوش دهید

متاسفانه اغلب فروشندگان فکر می کنند به حرف های مشتری گوش می دهند اما کاری که واقعا انجام می دهند این است که در مورد آنچه که می خواهند بعدا به مشتری بگویند، فکر می کنند.

مشتریان زیاد، در صورت درست سوال کردن و درست گوش دادن ایجاد می شوند.

قاعده پنجم: ویژگیهای محصول را به سودمندی آن ارتباط دهید

بین ویژگیها و سودمندی های یک محصول تفاوت هایی وجود دارد. مشتری علاقمند به خرید کالایی صرفا به خاطر سودمندی آن است نه ویژگیهای آن.

مثال: ویژگیهای یک اتومبیل ممکن است داشتن فرمان هیدرولیک ، شیشه های برقی، قفل اتوماتیک درها و .. باشد. ارتباط ویژگیها به سودمندی بدین صورت می شود: اتومبیلی که فرمانش هیدرولیک است به این معناست که فرمان دادن، خصوصا در جاهای کوچک، راحت است و بعد از یک رانندگی طولانی مدت، مطمئنا کمتر احساس خستگی خواهید کرد.

شیشه های برقی به این معناست که راننده می تواند بدون خم شدن به این طرف و آن طرف، شیشه ها را بالا و پائین کند.

توجه داشته باشید که قرار نیست ویژگی یک محصول را بفروشید بلکه سودمندی آن را قرار است بفروشید. اگر فروشنده موقع فروش اتومبیل به شما بگوید این خودرو کم مصرف است و یا اینکه کمپانی سازنده این اتومبیل خیلی معروف است، خب که چی؟ این تعاریف ویژگی هستند نه سودمندی و مزایای آن .

منبع و مأخذ: کتاب هنر فروش موفق اثر ریچارد دنی

تلخیص: مهران سالاریه

فروش حرفه ای
فروش حرفه ای

سایر نوشته های مرتبط:

– ۹ گام برای تقویت عضلات فروش

– مهم ترین شغل شما چیست؟

 

 

image_pdfimage_print

آشنایی با قهوه و خواص آن

قهوه و خواص آن

قهوه و خواص آن

درخت قهوه برگ هایی همیشه سبز و زیبا دارد، گیاهی از تیره Coffee که بیشتر از یک سوم مردم جهان هر روز آن را به عنوان یک نوشیدنی محبوب می نوشند. واژه قهوه برگرفته از زبان عربی و به معنای تحریک کننده و زائل کننده اشتهاست. درخت قهوه بین هفت تا ۱۰ متر بلندی دارد و در هوای گرم و مرطوب رشد می کند. عطر گل های کوچک و سفید این درخت بی شباهت به بوی خوش گل یاسمن نیست. بهترین و مرغوب ترین قهوه که طعم و عطر منحصر به فردی دارد از بوته ای به نام Arabica در برزیل به دست می آید. تانزانیا و اتیوپی نیز دو کشور مهم تولیدکننده قهوه هستند که محصول آنها بو و مزه مخصوصی دارد.

ماده‌ای که در قهوه وجود دارد و آن را از این همه امتحان سربلند بیرون آورده، “کافئین” نام دارد. قهوه در مقدار مساوی، چیزی حدود سه و نیم برابر بیشتر از چای و کولا کافئین دارد.

محققان ایتالیایی، ماده دیگری به نام “تریگونلینگ” را هم در قهوه پیدا کرده‌اند. این ماده به قهوه عطر و طعم تلخی می ‌دهد. خاصیت ضد باکتریال و ضد چسبندگی قهوه را (که جلوی ایجاد حفرات  و پوسیدگی دندان را می‌ گیرد) به همین ماده نسبت می‌ دهند.

تا به حال از خودتان پرسیده اید که اسپرسو چه تفاوتی با قهوه معمولی دارد؟ باید بگوییم که این نوع قهوه را با بخار آب درست می کنند و این روش تهیه قهوه در ایالات متحده بسیار رایج است.

طی مطالعه ای در آمریکا و ایتالیا، دیده شد که نوشیدن مرتب قهوه در بیماران مبتلا به آسم، باعث کاهش حملات آسمی در آنها می شود..

قهوه های فوری

قهوه را به دو صورت درست می کنند؛ با دُرد یا صاف نشده و بی دُرد یا صاف شده. قهوه عربی و قهوه ترک را با دُرد درست می کنند.  قهوه عربی، سیاهرنگ و تلخ است، اما قهوه ترک، رنگی ترش و مزه ای متمایل به شیرینی دارد. اروپاییان اما معمولا درد قهوه را از آب آن جدا می کنند. به همین خاطر قهوه اروپایی همیشه درشت تر از قهوه عربی و ترک سائیده می شود. قهوه برخلاف چای نیاز به دم کردن ندارد، چراکه ماده عطری، رنگی و موثر آن به محض تماس با آب جوش آزاد می شود.

اگر ورزشکارید…

چندی پیش، تحقیقی به چاپ رسید که نشان می ‌داد، نوشیدن دو فنجان قهوه قبل از ورزش، می‌ تواند تا ۴۸ درصد درد عضلانی پس از ورزش را کاهش دهد. این یعنی قهوه در تسکین درد حتی از آسپرین هم قوی‌تر است! ناپروکسن ۳۰ درصد و آسپرین ۲۵ درصد درد عضلانی را کم می‌ کند. البته محققان دانشگاه جورجیا که این تحقیق را انجام داده‌اند، معتقدند، هنوز برای نتیجه‌گیری کلی زود است و فعلاً می‌ توان گفت قهوه فقط در خانم‌هایی که خیلی قهوه خور قهار نبوده‌اند، چنین خاصیتی داشته است (یعنی کسانی که زیاد قهوه می ‌خورند، نباید چنین توقعی از آن داشته باشند)

علاوه بر این، به نظر می ‌رسد قهوه در افرادی که تازه ورزش را شروع کرده‌اند، بیشتر کمک ‌کننده است تا در ورزشکاران حرفه‌ای. به همین دلیل، این افراد می ‌توانند با استفاده از قهوه  برنامه ورزشی خود را  طولانی‌تر کنند . البته مراقب باشید که زیاده روی نکنید! دو فنجان قهوه در کنار روش‌های کم‌ کننده درد عضلانی، مانند نرمش‌های کششی، ماساژ و حمام سرد، برای تسکین درد‌های پس از ورزش کافی است.

در ضمن، چون قهوه باعث افزایش دفع ادرار می ‌شود، باید مراقب از دست دادن آب بدن، به خصوص بعد از ورزش باشید.

اگر امتحان دارید

این را دیگر همه دانشجویان به تجربه فهمیده‌اند که خوردن قهوه هنگام درس خواندن، به خصوص شب امتحان، چقدر می ‌تواند به تمرکز و هوشیاری آنها کمک کند. البته دانشمندان هم این خاصیت قهوه را مورد بررسی قرار داده‌اند. آنها به این نتیجه رسیده‌اند که کافئین می‌ تواند سرعت پردازش اطلاعات را تا ۱۰ درصد زیاد کند. نوشیدن یک فنجان قهوه بعد از صرف غذا با خواب آلودگی بعد از آن مقابله می ‌کند و به حفظ هوشیاری و تمرکز هم کمک می ‌کند. این مسئله در مورد شیفت‌های کاری شبانه هم (البته با دو فنجان) صدق می‌ کند. ارزش این خاصیت در این است که می ‌تواند جلوی خیلی از حوادث کاری را در شیفت‌های شب بگیرد، به خصوص رانندگان جاده‌ها که جان عده زیادی مسافر در گرو بیداری و هوشیاری آنهاست.

 اگر پا به سن گذاشته‌اید

قهوه می ‌تواند محافظ خوبی برای قلب زنان یائسه باشد. یک مطالعه ۱۵ ساله که در مجله تغذیه بالینی آمریکا به چاپ رسیده، نشان می ‌دهد خانم‌های یائسه‌ای که روزانه حداقل سه فنجان قهوه می‌ خورند، ۲۸ درصد کمتر از بقیه زنان در این سن، دچار بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های التهابی غیر سرطانی می ‌‌شوند. دانشمندان معتقدند، این خاصیت ناشی از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از التهاب و بیماری قلب جلوگیری می ‌کند و قهوه سرشار از آنهاست.

قهوه؛ نوشیدنی مضر یا مفید؟

هر ماده غذایی را اگر به اندازه مصرف کنید برای بدن منفعت دارد.

همه اینها که گفتیم، دلیل بر این نمی ‌شود که بخواهیم در مصرف قهوه زیاده‌ روی کنیم یا خدای ناکرده خودمان را با آن خفه کنیم! قهوه هم ممکن است برای بعضی افراد مناسب نباشد. این افراد شاید نتوانند بعضی از اثرهای جانبی آن را (به خصوص در مقادیر زیاد) مانند تپش قلب، بی‌خوابی، لرزش دست و تحریک‌پذیری را تحمل کنند. علاوه بر این، ممکن است قهوه باعث بالا رفتن کلسترول خون بعضی از افراد شود.

پزشکان توصیه می ‌کنند زنان باردار، بیماران قلبی و کسانی که در معرض پوکی استخوان هستند، از خوردن قهوه (به خصوص زیادش!) صرف‌ نظر کنند.

اندازه مصرف قهوه متخصصان تغذیه توصیه می کنند که نوشیدن آن را به دو فنجان قهوه دم کرده یا سه فنجان قهوه فوری(نسکافه) در روز محدود کنید. اما به این موضوع توجه کنید که نباید بیش از شش فنجان قهوه در یک روز مصرف کنید.

البته مهم ترین نکته ای که باید در مورد این نوشیدنی در نظر داشت، رعایت اعتدال در مصرف آن است، زیرا دریافت بیش از اندازه کافئین باعث بی قراری، بی خوابی، تعریق و تپش قلب می شود. به علاوه، قهوه های معمولی که به شکل سنتی یعنی به روش دم کرده تهیه می شوند، اگر بیش از اندازه به مصرف برسند، می توانند کلسترول خون را نیز بالا ببرند.

نحوه تهیه قهوه:

شما می توانید از اینجا قهوه ایتالیایی پالومبینی را تهیه نمائید.

قهوه و خواص آن
قهوه و خواص آن

image_pdfimage_print

حقایق از رویاها بهترند

حقایق از رویاها بهترند

حقایق از رویاها بهترند

مقدمه:

شرکت بزرگ چای آتلانتیک و پاسیفیک معروف به ای اند پی به بزرگترین سازمان خرده فروشی جهان و یکی از عظیم ترین شرکتها در آمریکا تبدیل شد. برعکس شرکت کروگر یک فروشگاه زنجیره ای معمولی بود که وسعت آن نصف ای اند پی بود و ارزش سهامش بسختی با نرخ بازار بورس برابری می کرد.

سپس در دهه ۱۹۶۰، شرکت ای اند پی رو به ضعف نهاد در حالی که شرکت کروگر حرکت به سمت شرکت بزرگی شدن را     پی ریزی کرد. آنها بین فاصله ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۳ تقریبا در یک حد و اندازه بودند اما طی بیست سال نرخ سود های سهام مرکب شرکت کروگر تا ده برابر ارزش بورس سهام و هشتاد برابر ارزش سهام ای اند پی افزایش یافت.

این نگون بختی وحشتناک برای ای اند پی چگونه اتفاق افتاد؟

نتیجه بررسی هایی که انجام دادیم و عملکرد مدیران را بررسی کردیم به نتایجی دست یافتیم که در پائین به آن اشاره می شود:

یکی از نکات اصلی، اتخاذ تصمیمات درست و اجرای آنها بطور مستمر است که منجر به نتایج پیشرفت می شود. البته این بدین معنا نیست که تصمیمات اشتباه وجود ندارد اما بطور کلی می توان گفت که تصمیمات درست مدیران آنها، بمراتب بیشتر از تصمیمات اشتباه است.

شاید این سوال پیش بیاید که آیا این تصمیمات درست به واسطه خوش شانسی بوده است؟ یا اینکه عاملی مشخص در مورد عملکرد آنها وجود دارد که احتمال درست بودن تصمیمات آنها را افزایش می دهد؟ پاسخ اینست که عاملی کاملا مشخص در مورد عملکرد آنها وجود دارد.

شرکتهای رهسپار تعالی دو نوع طرز فکر قانونمند و مشخص را نشان می دهند. نوع اول (که در اینجا بررسی می شود) رویارویی آنها با حقایق ناخوشایند و نوع دوم استفاده از یک چارچوب ساده اما بسیار خردمندانه بعنوان مرجع تصمیمات است.

سوال: چگونه می توانید فضایی را ایجاد کنید که حقایق در آن شنیده شوند؟ ما چهار راهکار را پیشنهاد می کنیم:

۱- رهبری از طریق سؤال کردن نه پاسخ دادن

آنها از جلسات غیر رسمی بطور مطلوب استفاده می کردند. بدون مقدمات و تدارک خاصی کارمندان خود را ملاقات می کردند و از آنها سوال می کردند. مثلا می گفتند: آیا می توانید به من کمک کنید این موضوع را درک کنم؟

اصطلاحا گاهی اوقات سقراطی عمل کردن می نامند. رهبران شرکتهای رهسپار تعالی برای کشف حقایق، سؤال طرح می کردند. نه برای سوء استفاده یا راهی برای سرزنش یا تحقیر افراد.

۲- بهره گرفتن از بحث و گفتگو به جای زورگویی و اجبار

تمام شرکت های رهسپار تعالی تمایل زیادی به گفتگوی پرشور داشتند. بحث و گفتگوهای داغ آنها نوعی جریان ساختگی نبود که به افراد اجازه بدهد هر چه می خواهند بگویند و بعد به یک تصمیم از پیش تعیین شده تن در دهند. این جریان بیشتر شبیه گفتگوی علمی هیجان انگیز با افرادی بود که در جستجوی بهترین پاسخ بودند.

۳- هدایت نقد و ارزیابی دقیق بدون سرزنش

در دورانی که رهبران به شدت سعی دارند تا اقدامات مثبت را تماما به خود نسبت دهند و ادعا می کنند که از بصیرت و دوراندیشی برخوردارند، اما تصمیمات نادرست متوجه دیگران است، ملاقات با کلمن یکی از رهبران شرکتهای رهسپار تعالی، واقعا خوشایند و دلپذیر است. او چنین می گوید: من مسئولیت تصمیم نادرست خود را به عهده می گیرم، اما باید متعهد شویم از درسی که از این ناکامی گرفته ایم حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

آنها بمانند یک بیماری با شکست برخورد می کنند و در صدد رفع آن بر می آیند.

۴- ایجاد مکانیزم « پرچم قرمز»

این مکانیزم در واقع به معنای استفاده از یک فرصت استثنایی برای بیان نظرات و انتقادات بدون اینکه متحمل هزینه ی معنوی یا مادی بشوید، است. این مکانیزم به افراد فرصت می هد که بی مهابا نظراتشان را بیان کنند. از طرفی شرکت را متوجه اشتباهات احتمالی اش می کند. البته این مکانیزم باید با قاعده اجرا شود.

منبع: کتاب از خوب به عالی اثر جیم کالینز

بخش تحقیقات خبرنامه ای تی مارکت

حقایق از رویاها بهترند
حقایق از رویاها بهترند

خانه

image_pdfimage_print

۳ قانون کاربردی استخدام سختگیرانه اما منطقی

قوانین کاربردی استخدام

۳ قانون کاربردی سختگیری منطقی در استخدام

مقدمه:

شاید مؤسسات رهسپار تعالی، فضای کاری خشکی داشته باشند اما در این شرکت ها فرهنگ ظالمانه وجود ندارد، آنها دارای فرهنگ های سختگیرانه هستند و این دو تفاوت فاحشی با هم دارند.

ظالم بودن به معنای توبیخ و اخراج افراد بخصوص هنگام ظهور مشکلات یا اخراج بی دلیل افراد بدون هرگونه توجیه عاقلانه است. سختگیر بودن یعنی استفاده از معیار های دقیق و پیوسته و در هر زمان و در تمام سطوح بخصوص در بخش مدیران ارشد. به عبارتی شایسته ترین افراد نباید در مورد جایگاه های خود نگرانی داشته باشند و باید بتوانند به طور کامل روی کار خود تمرکز کنند.

ما با بررسی شرکت های رهسپار تعالی به این نتیجه رسیدیم که آنها ۳ قانون کاربردی در هنگام استخدام دارند که به شرح زیر است:

قانون کاربردی شماره ۱: زمانی که مردد هستید، استخدام نکنید – به بررسی ادامه دهید

قانون پاکارد می گوید: اگر شرکتی بخواهد به سطح عالی برسد همگام با افزایش دایم درآمدها، باید توانایی لازم برای استخدام افراد مناسب جهت تحقق رشد مورد نظر را داشته باشد. اگر میزان رشد درآمدهای شما بطور دایم از میزان رشد نیروهای انسانی شایسته شما سریع تر باشد، شرکت شما به سطح عالی نخواهد رسید یا بهتر بگوییم قادر به اینکار نخواهید بود.

شعار تبلیغاتی سیر کویت سیتی یکی از شرکتهای رهسپار تعالی اینگونه بود:

«همیشه در جستجوی بهترین افراد»

از یکی از مدیران این شرکت پرسیدیم که پنج عامل مهمی که یک سازمان را از سطح متوسط به عالی می رسانند را نام ببرد، گفت: اولین عامل: نیروی انسانی است. دومین عامل: نیروی انسانی است. سومین عامل: نیروی انسانی است. چهارمین عامل: نیروی انسانی است. پنجمین عامل: نیروی انسانی است.

قانون کاربردی شماره ۲: وقتی متوجه می شوید که لازم است افراد سازمان را تغییر دهید، اقدام کنید

در لحظه ای که احساس می کنید باید کسی را به شدت کنترل کنید، در استخدام خود دچار خطا شده اید. بهترین افراد نیازی به کنترل ندارند. شاید نیاز باشد آنها را راهنمایی یا کنترل کنیم اما نیازی نیست به شدت کنترل کنیم.

همه ی ما تجربه کرده ایم که فرد نالایقی را در سازمان داریم و به این موضوع واقفیم . با این حال صبر می کنیم، این دست و آن دست می کنیم و راه های دیگر را امتحان می کنیم … اما وضعیت بهبود نمی یابد.

وقتی اجازه می دهیم که افراد نالایق در سازمان بمانند، به تمام افراد شایسته اجحاف کرده ایم. درنگ کردن به مدت طولانی برای اخراج افراد، کار درستی نیست. گاهی صادقانه اگر بخواهیم بگوئیم فرصت دادن به افراد نالایق بیشتر از این که ناشی از توجه ما به آنها باشد، برخواسته از راحت طلبی خودمان است.

شرکت های رهسپار تعالی این الگوی متضاد را اعمال می کنند: یا افراد مدت زیادی را در سازمان می مانند یا این که بلافاصله اخراج می شوند. آنها در خصوص نیروی انسانی تغییرات بیشتری ندارند بلکه تغییرات بهتری دارند.

در خصوص ماندن یا رفتن افراد این دو سوال مهم را از خود بپرسید:

اول: اگر قرار بود این فرد را (بعنوان یک فرد جدید) استخدام کنید، آیا حاضر بودید او را دوباره استخدام کنید؟

دوم: اگر او خود نزد شما می آمد و می گفت می خواهد از سازمان برود یا در پی یک موقعیت عالی و تازه است، آیا به شدت احساس یأس می کردید یا این که در باطن خیال تان آسوده می شد؟

قانون کاربردی شماره ۳: مسئولیت بزرگ ترین فرصت ها را به بهترین نیروهای خود بدهید نه بزرگ ترین مشکلات را.

شرکت های همتراز معمولا اینگونه عمل می کنند افراد را استخدام می کنند تا مشکلات شان را برطرف کند این کار باعث می شود تا صرفا به شرکتی خوب تبدیل شوند، در صورتی که تنها راه رسیدن به سطح عالی ایجاد فرصت هاست.

این یکی از راز های کوچک تحول است. اگر فضایی داشته باشید که در آن همیشه شایسته ترین افراد حضور داشته باشند، احتمال بیشتری می رود که آنها به ایجاد تحولات کمک کنند.

منبع: کتاب از خوب به عالی اثر جیم کالینز

تلخیص و جمع آوری: مهران سالاریه

قوانین کاربردی استخدام

قوانین کاربردی استخدام

image_pdfimage_print