آیا ما می توانیم به مصرف کنندگان هم محصولمان را بفروشیم ؟
این جا بازاری است که بر عمده فروشی تمرکز دارد.خریدار در دو صورت می تواند از این بازار استفاده کند: اول اینکه سطح تقاضای خودش را افزایش بدهد بگونه ای که به حد نصاب یک سفارش عمده برسد. دوم اینکه هزینه های ناشی از ارسال کالا را برای درخواست کم خود، بپردازد.
حداقل مقدار عمده فروشی چقدر است ؟
این موضوع به تامین کنندگان بستگی دارد. عمده فروشی یک کارتن ۱۲ تایی شامپو را حداقل درخواست قرار می دهد و عمده فروشی دیگر ۵۰ کارتن .
چه اطلاعاتی را باید در قسمت توضیحات محصول درج کنیم ؟
نام کالا، مقیاس اندازه گیری، حداقل درخواست، کاربردها و خواص محصول، شرایطی که در قیمتها تخفیف داده می شود و یا امتیازاتی برای مشتریان در نظر گرفته می شود. مثلا اگر ۵۰ کارتن خرید کنید، ۵% تخفیف بیشتر داده می شود و یا اگر ۱۰۰ کارتن خرید کنید علاوه بر ۵% درصد تخفیف، هزینه ارسال هم رایگان می شود.
آیا شما قبلا از طریق این سایت فروش داشته اید؟
البته که فروش داشتیم. اما خب فروش در اینترنت به عواملی بستگی دارد. اطلاعات محصولات خود را هر هفته چک کنید. از نگاه خریداران توضیحات محصولات را درج کنید. ببینید آنها ممکن است چه سوالاتی داشته باشند شما در توضیحات به آنها اشاره کنید. کاربرد و خواص محصول بسیار مهم است. سعی کنید خودتان با متن خودتان مطالبی برای آن بنویسید. این موضوع می تواند مراجعه کنندگان به محصول شما را زیاد کند. مثلا هزینه ارسال کالا برای مشتری همیشه مهم است سعی کنید در توضیحات به آن اشاره شود و .. در نظر داشته باشید که فروش به عواملی مثل توضیحات کالا، نوع کالا، شرایط فروش و … بستگی دارد. ما محصولاتی داشته ایم که اصلا فروش نکرده ایم و از طرفی محصولاتی داشته ایم که بارها و بارها فروش داشته ایم. هر دو این موارد علیرغم پیش بینی خودمان بوده.
ما اگر بخواهیم با شما همکاری داشته باشیم باید چه مراحلی را طی کنیم؟
ابتدا باید فرم تامین کنندگان را پر کنید.
پشتیبانی سایت اطلاعات و نوع کار شما را بررسی می کند.
در صورت تائید به شما اطلاع می دهد که می توانید توافق نامه همکاری را دانلود نمائید.
شما توافق نامه را بررسی و در صورت تائید امضا می کنید و سپس در صفحه کاربری خود آن را آپلود می کنید.
پس از آپلود شما می توانید نسبت به درج محصول اقدام نمائید.
نکته مهم : مراحل انجام کار بظاهر شاید کمی طولانی بنظر برسد اما خود انجام این کار، یک نوع فیلتر است که تامین کنندگان پای کار را از تامین کنندگانی که می خواهند محصولی درج کنند و بروند پی کارشان ویا  سایت را صرفا برای تبلیغ کارشان بخواهند، جدا می کند. بازار مجازی عمده فروشی ایران محلی است که عمده فروشان می توانند برای خودشان غرفه ای داشته باشند و محصولات خود را بفروشند.
ما چگونه از سفارش یا سوالات مشتریان با خبر می شویم؟
مشتریان وقتی در مورد محصولی سوالی دارند آن را برای شما ارسال می کنند. برای شما ایمیلی ارسال می شود که به شما اطلاع می دهد یکی از کاربران برای شما پیامی ارسال کرده لطفا در اسرع وقت به آن پاسخ دهید. او در مورد محصول شما سوال کرده است. مثلا اینکه شما در کدام شهر قرار دارید و مثلا هزینه حمل چقدر می شود. این سوال و پاسخ چند باری انجام می شود و در نهایت شما با توضیحات خوبتان ایشان را مجاب به خرید می کنید.
مشتری سفارش خود را ثبت می کند که باز هم برای شما ایمیل آن می آید. شما باید برای مشتری پیش فاکتوری ارسال کنید. که فرم آن در سایت مشخص شده است و شما باید آن را پر کنید و در نهایت آن را ارسال کنید.
مشتری مبلغ را مطابق پیش فاکتور شما واریز می کند و صورتحسابی برای شما و مشتری نیز ارسال می شود.
آیا مبلغ کالا که از سوی مشتری پرداخت می شود به حساب سایت ریخته می شود یا به حساب ما ؟
مبلغ سفارش به حساب سایت ریخته می شود و بعد از تحویل کالا به حساب شما واریز می شود.
ما باید چگونه به شما اعتماد کنیم ؟
جا و مکان ما مشخص و بر اساس اسناد مالکیت و پروانه کسب آن، موفق به دریافت نماد اعتماد از وزارت صنعت، معدن و تجارت شده ایم. شما می توانید اطلاعات بیشتر را حضوری کسب نمائید.
در توافق نامه همکاری نیز متعهد به پرداخت دیون شده ایم و آن را قابل طرح در محاکم قضایی در صورت عدم پرداخت نموده ایم.
سایت چگونه به ما اعتماد می کند ؟ زیرا ممکن است ما برای فروش های بعدی مشتریانی که از طریق  سایت پیدا کردیم را دور بزنیم ؟
شما در توافق نامه همکاری متعهد به فروش از طریق سایت شده اید. اینکه حق و حقوق سایت را رعایت نمائید. (شرایط و ضوابط آن درج شده) در غیر این صورت اولا مدیون خواهید بود و حق طرح شکایت نیز برای مدیریت سایت محفوظ است.
نکته مهم : تامین کنندگان دور اندیش منافع خود را در ارتباط با بازار مجازی عمده فروشی در بلند مدت جستجو می کنند. زیرا هر روز که از عمر بازار مجازی می گذرد افراد بیشتری با سایت آشنا شده و در نتیجه افراد بیشتری محصولات تامین کنندگان را بازدید خواهند کرد و مشتریان بیشتری خواهند داشت.
پورسانت سایت چقدر است ؟
هزینه بازاریابی سایت بطور کلی ۳درصد است اما در شرایطی کاهش یا افزایش می یابد.
مثلا برای بعضی مشاغل که حاشیه سود آنها کم است قابل کم شدن می باشد. مثلا فروش قند و شکر و روغن قابل کمتر شدن می باشد. از طرفی تامین کنندگان جهت فروش بهتر می توانند پاداش بازده در نظر بگیرند. مثلا بجای ۳ درصد ۵ درصد یا هر رقم  دیگری قرار دهند.
مشتریان این فروشگاه عموما چه کسانی هستند ؟
بر اساس تجربه عرض می کنم که چند دسته از مشتریان را ما داریم :
کسانی که تازه فروشگاهی افتتاح کرده اند و بدنبال تامین جنس برای آن هستند.
کسانی که شرکت پخش دارند و بدنبال دریافت نمانیدگی از شرکتهای تولیدکننده هستند.
بازاریابانی که می خواهند خودشان مستقل باشند و محصولی را بازاریابی و پخش کنند.
هر کدام از دسته های فوق ویژگیهای خود را دارند.
مالیات بر ارزش افزوده چگونه محاسبه می شود ؟
مالیات بر ارزش افزوده بعهده صاحبان کالا می باشد. بازار مجازی عمده فروشی ایران صرفا بستری برای معاملات شما می باشد و در فروش کالا نقشی ندارد. شما قیمت محصول خود را با احتساب مالیات بر ارزش افزوده به مشتری اعلام می کنید.( البته در صورتی که پرداخت می کنید)
اگر مشتری کالایی سفارش داد و ما برایش ارسال کردیم، اما خواست برگرداند ما باید چکار کنیم؟
اولا ما تاکید می کنیم که قبل از اینکه سفارش مشتری قطعی شود، محکم کاری لازم صورت پذیرد.(روالی هم که ما در سایت در پیش گرفته ایم بر این اصل استوار است) ثانیا بهرحال احتمال اینکه مشتری بخواهد کالایی را مرجوع نماید وجود دارد. (برای اعلام مرجوعی فقط ۲۴ ساعت پس از تحویل کالا فرصت دارد) در اینجا اگر مشتری علیرغم شرایط محصول که در سایت درج شده است، می خواهد مرجوع نماید بنابراین کلیه هزینه های ناشی از برگشت کالا و احیانا بسته بندی کالا را پرداخت خواهد کرد تا اینکه کالای فرستاده شده به دست شما برسد. شما نیز بر اساس برآورد منصفانه ای که می کنید و هزینه هایی که متقبل شده اید به مدیریت سایت اعلام می کنید که هزینه هایی را متقبل شده اید که نهایتا مدیریت سایت از مبلغی که قبلا مشتری پرداخت کرده، هزینه های شما را به شما پرداخت و مابقی را به خریدار بر می گرداند.
و اگر شرایط کالا متناسب با شرایط مندرج در سایت نبود اینجا خریدار هزینه های داخل شهری را پرداخت و مابقی هزینه ها با فروشنده می باشد.
نکته مهم : چنانچه بین خریدار و فروشنده اختلافی پدید آمد که خود قادر به حل و فصل آن نبودند، هر کدام از طرفین مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به حساب مدیریت سایت پرداخت می کنند. کارشناس حقوقی سایت به مسئله ورود پیدا کرده و بعد از بررسی ادله و مستندات طرفین، حکم به محق بودن یک طرف می دهد. در این صورت مبلغی که فرد محق پرداخت کرده به او بازگردانده می شود.
طرف حساب ما خریدار است یا بازار مجازی عمده فروشی ؟
بازار مجازی ضامن حسن اجرای تعهدات می باشد و بطور مستقیم نقشی در خرید و فروش ندارد. بعد از تحویل کالا مبلغ آن از طرف بازار باید به شما پرداخت شود. اما مسائلی چون نقص در سفارشات، آسیب دیدگی کالا در هنگام حمل کالا تا قبل از تحویل بعهده فروشنده می باشد. بنابراین مسئولیت بیمه کالا بعهده فروشنده می باشد. در غیر این صورت چنانچه بعنوان مثال در بین راه بهر دلیل به کالا آسیبی وارد شد هزینه های ناشی از برطرف کردن آن بعهده فروشنده می باشد.
توجه مهم : مسئولیت پیگیری مشکالات ناشی از فروش بعهده فروشنده می باشد.

ما خودمان اطلاعات محصول را وارد می کنیم یا خودتان اینکار را انجام می دهید ؟
سیاست ما بر این است که حتی الامکان وارد این مسائل نشویم و بیشتر به جذب مخاطبان و بازار هدف بپردازیم. محصولات شما را بگونه ای تبلیغ کنیم که خریداران بالقوه نسبت به خرید اقدام کنند. این کار نیاز به تبلیغات و صرف وقت زیاد دارد. لذا پیشنهاد می کنیم برای وارد کردن محصولات در سایت خود یا فردی را از طرف خود مشخص بفرمائید تا اطلاعات کاملی از محصولات،  در سایت قرار دهد. کار بازاریابی ما بعد از آن شروع می شود.


اینجا کجاست ؟

بازاری برای خرید و فروش های عمده و بزرگ مطمئن و سریع،
پیدا کردن فرصت های جدید کسب و کار،
تامین کالاهای فروشگاه ها، سازمانها و شرکتها

اینجا بازار مجازی عمده فروشی ایران است

فروش عمده

نشانی ما :

تهران – خیابان نامجو – جنب مسجد الجلیل – پلاک ۷۲۸

ایمیل : info@ETmarket.ir

google-plus-3-32 twitter-3-32 facebook-3-32 instagram-3-32